Sunday, May 24, 2009

Elveda Bay Milan


Benim dünya ya gözlerimi açtığım yıl Milan taraftarlarının Cessare'nin oğlu olarak tanımaya başladıkları Paolo 20 Ocak 1985'de Serie A'da ilk maçına çıktı. Ve o günden bu yana geçen 25 yıl Avrupa'nın en büyük kupalarını kazanarak kulübüyle birlikte büyüdü Maldini. Geçen yıllar ve kazanılan kupalar ona öyle bir saygınlık kazandırmıştı ki Milan tarihinin en önemli kaptanlarından biri olan baba Maldini artık Paolo'nun babası olarak anılmaya başlamıştı. Bu manken fizikli, lastik gibi esnek bilekli, en teknik orta saha oyuncusunun bile atamaycağı incelikte pasları atan ama buna rağmen bir o kadar da sağlam yapıya sahip adam; öyle bir lider karaktere sahipti ki Milan'da Başkan Berlusconi kadar sözü dinlenirdi. Ona taraftarlar boşuna Bay Milan adını takmadı. Maldini futbol yaşamı boyunca 7 Serie A şampiyonluğu, 1 İtalya Kupası, 5 İtalya Süper Kupası, 4 Şampiyon Kulüpler Kupası (4 de finalde kabetti), 4 Avrupa Süper Kupa, 2 de Kıtalar Arası Dünya Şampiyonluğu kazandı. Maldini'nin benim hayatımdaki yeri gerçekten çok ayrı olmuştur. 10 yaşımdayken ilk formamı almak için babamla birlikte formacıya gittiğimde herkesin tercih ettiği Del Piero, Ronaldo, Zidane, Möller, R.Baggio gibi futbolcuların formaları dururken benim gözümdeki ve gönlümdeki forma 3 numara ve kırmızı siyah çubuklu olandı. O formayı aldığım gece formamla yatmış 1 hafta üzerimden çıkartmamıştım. Hep ona özendim, hep onun gibi oynamaya çalıştım, saçımı onun gibi uzattım, hep 3 numaralı giysiler ve formalar giydim. Benim herkes gibi hücum oyuncularına değil de defans oyuncularına olan hayranlığımın en büyük sebeplerindendir Il Capitano. Rahmetli Fachetti ve Carlos dost kusura bakmasın ama bence gelmiş geçmiş en büyük sol bek bu hafta futbol hayatını sona erdiren Paolo Maldini'dir. Onun kalplerde bu kadar yer etmesinin en büyük sebeplerinden biri de kapitalist futbol düzeninin çarkına hiç yenik düşmeden başladığı kulüpte futbolu bırakmasıydı şüphesiz. Onun gibi gerçek futbol efendilerinin gelecekte de çıkmasını diliyor ve Il Capitano, Bay Milan'a, veda ediyoruz. 3 numaralı formasını tekrar sahalarda görmek için de oğlu Cristian'ın büyümesini dört gözle bekliyoruz.

No comments:

Post a Comment